3e Etappe Sankha Buri – Uthaitani 49 Km

Dinsdag 23 december 2014

Omdat we gisteren verder door gefietst zijn naar Chai Nat hebben we vanochtend een relaxt begin.  Rond de klok van 10.00 uur rijden we Chai Nat uit , valt niet mee want we rijden de verkeerde kant op, omkeren dus. De eerste 10 km rijden we via snelweg 1. Op de snelweg zien we dat er aan de linker kant van de weg een fietsstrook wordt aangegeven via een fietsafbeelding op het asfalt en via borden in de berm. Dit hebben we nog niet eerder gezien.

Al snel na de afslag naar een rustigere weg krijgen we onze 1e klim. Alvast een begin om te wennen.
Na de afdaling fietsen we langs de Chao Praya rivier. Het is heerlijk fietsen, verkoelende wind en uitzicht op het water. Het onderweg zijn brengt altijd verassende momenten, een bruiloft, een tempelfeest, een opgebroken weg.

P1050365              P1050360

Het fietst erg licht vandaag en na ongeveer 20 km houden we onze koffie stop in Wat Sing. Na deze koffiepauze rijden we wederom verkeerd, het is vandaag zo’n dag…….
Na enkele keren vragen zitten we op de juiste weg, richting Uthaitani. 1 rechte weg, geen afslagen meer en na 14 Km komen we aan.

P1050373              P1050376

Uthaitani ademt een relaxte sfeer uit, ziet er schoon uit en heeft veel traditionele oude huizen.