6.033 KM GEDAAN!

6.033 KM GEDAAN!

Volg ons op Facebook  6.033 KM TE GAAN!
Fietsreis Beijing (China) – Bangkok (Thailand)

6033 km te gaan

Middels deze fietsreis wordt er geld ingezameld voor het project Veilig en Wel
(Safe and Sound). Investeer samen met ons in de toekomst van een kind.
Want ieder kind verdient een kans om de armoede te ontgroeien.

U kunt deze sportieve actie sponsoren;
Doen, dat maakt het verschil!

Uw bijdrage kunt u overmaken naar:
IBAN: NL33 INGB 000 519 5037

Media aandacht: interview Radio Siris, dinsdag 13 september 2016
In het programma Avonduur als 2e interview, schuif de tijdbalk naar 21.58 min. en het interview begint te lopen.

Persbericht in Eindhovens Dagblad d.d. 16 september 2016

img-20161126-wa0000

Media aandacht: bericht gehad van ED, we staan vermeld in het Ondernemers magazine van 19 november 2016

6.033 KM GEDAAN!

Bij deze iedereen ontzettend bedankt voor elke bijdrage die gemaakt is.

Als laatste, 6033 KM WEETJES:

Langste etappe: 152 km
Kortste etappe:  36 km
Langste aaneengesloten regenperiode: 15 dagen
Langste traject werk aan de weg: 70 km
Gemiddelde afstand per fietsdag: 72,7 km
Hoogste gemiddelde snelheid: 20 km p/u
Laagste gemiddelde snelheid: 12 km p/u
Gemiddeld aantal foto’s per dag: 20
Hoogste buitentemperatuur: 38°c
Laagste buitentemperatuur: 11 °c
Gemiddelde hoeveelheid vochtconsumptie: 4,5 liter p/p per dag
Aantal accommodaties: 84
Totaal aantal trapomwentelingen: 1.206.600
Opbrengst € 9.616,00

Slotwoord

De beslissing is gemaakt, een fietsreis van Beijing naar Bangkok, actief en avontuurlijk!
Door 4 bijzondere landen, andere culturen en gebruiken ervaren, bijzondere mensen ontmoeten, fantastisch!
Ruim een half jaar zijn we bezig geweest met de voorbereidingen en 1 ding is zeker, alles is makkelijk zelf te regelen door schematisch de zaken 1 voor 1 af te handelen.
Alle voorbereidingen gehad, fietsen staan ingepakt en het geheel staat klaar voor vertrek, op naar Beijing.
CHINA het land van de tegenstellingen, een fascinerende belevenis en een onvergetelijke ervaring geweest.
VIETNAM met zijn bewogen geschiedenis, daar hebben we de stadse drukte maar ook rustieke plaatsen bezocht waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan.
In LAOS genoten van de prachtige natuur, vriendelijke mensen en ontspannen sfeer.
THAILAND een land waar we diverse keren gefietst hebben maar waar elke keer weer nieuwe schitterende plekken te ontdekken zijn.

De afwisseling in deze reis, projectbezoeken voor stichting Asian Kidz Support en fietsend onderweg door 4 totaal verschillende landen heeft ervoor gezorgd dat wij terug kunnen kijken op een waanzinnige reis met ultieme uitdagingen en beloningen!

FB 36 Tot slot, Waanzinnige reis China IMG_0993 1

???????????????????????????????

 

 

 

 

 

???????????????????????????????

FB 36 Tot slot, Waanzinnige reis IMG-20170211-WA0006

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We zijn er….. Bangkok bereikt!
18 maart 2017

FB 35 6033 KM GEDAAN IMG_6128 1FB 35 6033 KM GEDAAN IMG_6126 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Laos op doorreis

De oversteek van Vietnam naar Laos is zeer soepel verlopen. Visa on arrival is zo geregeld en we kunnen na de welbekende stempels Laos binnen fietsen. Welkom in Laos!

Het verschil met Vietnam is duidelijk merkbaar, bijna geen verkeer, veel groen, blauwe lucht en zon. Na 5 minuten fietsen spotten we gelijk een grote Buddha waar de binnenkomst foto gemaakt wordt.
We worden de hele weg naar Sepon enthousiast begroet door kinderen, Sabaidee, Hello, Bye Bye. De bekende huizen op palen van hout of bamboe zien we veel in het landschap. Rondom huis scharrelen de kippen, varkens en koeien, was die wordt gedaan in de rivier, het dagelijkse gebeuren zien we aan ons voorbij trekken. Het oogt gemoedelijk, ontspannen en wij fietsen relaxed op de nieuwe geasfalteerde weg.

We passeren Laos slechts op doorreis naar Thailand, via Sepon en Seno naar Savannakhet. Klein detail, tijdens de etappe van Sepon naar Seno zijn we de 4.000 kilometer gepasseerd. 1.920 KM TE GAAN!

FB 23 Laos op doorreis IMG_4205 1

FB 23 Laos op doorreis IMG_4220 1

 

 

 

 

 

 

 

Land van de rijzende draak

Vietnam, ook wel het land van de rijzende draak genoemd is een unieke ervaring  geweest en heeft veel afwisseling gebracht. De uitgestrekte rijstvelden, projecten voor de stichting, plantages met rietsuiker, bonte levendige markten, kleurrijke bevolking, ontelbare scooters. Vietnam, een land met een rijke cultuur en historie.

In het noord-oosten van Vietnam zijn we de grens overgestoken en via Lang Son afgezakt naar Halong Bay, een gebied waar enorme kalksteen rotsformaties uit zee oprijzen. Onvoorstelbaar mooi!
Voor ons was Halong Bay na al het fietsen in China een plek om even bij te komen. Eenmaal bijgetankt op naar Hanoi, waar we de kinderen van het project “meer mobiliteit voor gehandicapte kinderen” ontmoet hebben.
Via kronkelige wegen slingerend door de bergen een gedeelte van de HCM trail gefietst, extra kilometers op weg naar Hue, behoorlijke kuitenbijters voor de kiezen gehad maar zeer de moeite waard. Hue, Keizerlijke hoofdstad van het oude Vietnam, wat nog goed te zien is. De stad staat vol met overblijfselen uit die tijd. In Hue zijn we zeer spontaan onthaald door de kidz van het project Veilig en Wel, een bijzondere en prachtige afsluiting van Vietnam.

Al met al kunnen we zeggen dat het relaxed fietsen is geweest, door voldoende aan tijd,  etappes die qua kilometers makkelijk te verdelen waren en gunstige omstandigheden (goede wegen en over het algemeen lekker fietsweer).

Vandaag (WO 11-01) gearriveerd in de grensplaats Lao Bao.  Morgen de grens over.

Tot ziens vanuit LAOS!

IMG-20170107-WA0001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

China samengevat

Twee maanden door China op de fiets, door 6 provincies (Hébĕi, Shāndōng, Hénán, Húbĕi, Húnán en Guăngxī), door weer en wind. China is zo groot, zo divers en voortdurend in beweging. Het onderweg zijn heeft ons veel gebracht; vriendelijke mensen ontmoet, historische sites bezocht, schitterende uitzichten gehad en smaakvol fantastisch eten.
Het authentieke in kleine plaatsen en het moderne in de grote steden wat goed doet om bij te tanken. Indrukwekkende bouwprojecten, gigantische woontorens die gebouwd worden en de kilometers aan opgebroken wegen.
Natuurlijk hebben we onze momenten gekend die wat minder waren, het drukke luidruchtige verkeer, dagen fietsen in regen en bagger, de grote afstanden (bonus-km’s) om een immense stad uit te komen. Het hoort er allemaal bij!

China samengevat, een hele belevenis met veel verrassende momenten.

Een fantastische week gehad in Nanning (de laatste grote stad voordat we de grens overgaan). Hier hebben we ons visum voor Vietnam geregeld. Twee maanden aangevraagd 3 maanden gekregen, een mooie meevaller!
De laatste etappes in China worden nu gefietst, dwars door het Karstgebergte op weg naar de grens.

Tot ziens vanuit VIETNAM!

img-20161122-wa0000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Twee dagen voor vertrek
september 2016

Een fietstocht van 6.033 Km. En hebben we er zin in?

We staan aan de laatste twee dagen voor vertrek. Alle benodigde materialen en spullen liggen klaar om ingepakt te worden. De fietsen zijn zorgvuldig verpakt en staan klaar voor de reis. En hebben we er zin in?

Jazeker, na lange voorbereiding is het dan zover. Maanden naar toegewerkt en je voelt aan alles dat het tijd is om te vertrekken. De fiets op in alle vrijheid het avontuur tegemoet

Tot ziens vanuit Azië!

img_0442-1tot-ziens

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zijn jullie er klaar voor?
september 2016

Nog 3½ week te gaan en de vraag “zijn jullie er klaar voor?” krijgen we steeds vaker gesteld. Er zijn verschillende zaken die nog geregeld dienen te worden, maar praktisch zijn we er klaar voor.

Gisteren zijn de fietsdozen opgehaald en de fietsen zijn terug van onderhoud. EHBO kit en gereedschap is aangevuld.
Weer een stapje dichterbij….

??????????????????????????????????????????????????????????????

 

 

 

 

 

 

 

Op de pedalen met volle bepakking
augustus 2016

Op de pedalen met volle bepakking, tent en hoognodige achterop en gaan. Back to basic…..
Al verschillende keren zijn we een weekend eropuit getrokken om uitrusting te testen en het fietsen met volle bepakking
in de benen te krijgen. We trainen niet op snelheid, duurtraining is belangrijker omdat we tijdens onze reis minimaal
6 uur per fietsdag in het zadel zitten. In alle weersomstandigheden en in elk terrein.
De fietsen voldoen, de uitrusting wordt aangepast waar nodig zodat we straks helemaal reisklaar zijn.
???????????????????????????????

2023-11-24T07:08:08+00:00